Divadlo v dobe pamfletov
Divadlo v dobe pamfletov
Diskusia s dramaturgickou radou o súťažných inscenáciách
Výber inscenácií nominovaných na Grand Prix Nová dráma/New Drama 2025 zostavili teatrológ Karol Mišovic, divadelná dramaturgička a kritička Alexandra Rychtarčíková a divadelná kritička Ivana Topitkalová, pričom hodnotili viac ako 80 diel.
Viac o dramaturgickej rade
Karol Mišovic
Absolvent divadelných štúdií na DF VŠMU v Bratislave. Pracuje ako vedecký pracovník v Ústave divadelnej a filmovej vedy Centra vied o umení SAV a ako pedagóg na DF VŠMU, kde prednáša dejiny slovenského a českého divadla. Venuje sa výskumu slovenskej divadelnej histórie s dôrazom na réžiu a herectvo 20. storočia, ako aj publikačnej a vedeckej činnosti v oblasti súčasnej teatrológie. Z pozície koordinátora, editora alebo autora štúdií sa podieľal na vzniku viacerých vedeckých projektov a zborníkov o staršom i súčasnom slovenskom divadle.
Alexandra Rychtarčíková
Absolventka divadelnej dramaturgie na DF VŠMU v Bratislave, klasickej a semitskej filológie na FiF UK a doktorandského štúdia na Katedre divadelných štúdií DF VŠMU v Bratislave. Venuje sa výskumu antického divadla a drámy, činohernej a tanečnej dramaturgii, reflexii súčasného slovenského divadla (kød – konkrétne ø divadle, MLOKi). Bola redaktorkou festivalového žurnálu Dotyky a spojenia a členkou odborných porôt na festivaloch amatérskeho divadla. Momentálne je šéfredaktorkou e-časopisu kød – konkrétne ø divadle.
Ivana Topitkalová
Absolventka divadelných štúdií na DF VŠMU v Bratislave. Venuje sa reflexii súčasného divadla a tanca, publikuje v odborných, kultúrnych a literárnych periodikách (kød – konkrétne ø divadle, Kapitál, Sme Národné, MLOKi, Dotyky, HMOTA, Foesie, Psí víno). Pôsobila ako redaktorka e-časopisu kød – konkrétne ø divadle a tiež ako redaktorka festivalových denníkov na festivaloch Nová dráma/New Drama, Dotyky a spojenia a Istropolitana Projekt 2023.
Foto: Milan Liška