Medzinárodná konferencia Umelá inteligencia v performatívnom umení
Umelá inteligencia v performatívnom umení
Medzinárodná konferencia
Umelá inteligencia (AI) má stále väčší vplyv na všetky zložky nášho života vrátane umenia. Hľadáme cestu, ako ju využiť aj pomenovať. Môže byť partnerom pri tvorbe – dokáže analyzovať obrovské množstvo dát a z nich vytvoriť nové diela, či hudobné, tanečné, alebo výtvarné. AI môže byť interaktívna, živo reagovať na pohyby a hlasy divákov v reálnom čase, môže existovať v podobe virtuálnej postavy či avatara a koexistovať so živými umelcami na scéne. Podľa reakcií publika vie personalizovať svoje výstupy a vytvoriť tak unikátny zážitok pre každého jedného diváka. Stále však nemáme odpovede na mnohé otázky týkajúce sa AI. Komu patria autorské práva na dielo vytvorené umelou inteligenciou? Vytlačí umelá inteligencia živého umelca do úzadia? Aké sú legislatívne, ale aj tvorivé možnosti jej súčasného používania?
Odborná konferencia spojí osobnosti z oblastí práva, informačných technológií aj divadla, aby diskutovali o téme AI. Tanečné zoskupenie AΦE predstaví na záver svoju lecture performance LILITH.AI o vzniku XR tanečnej odysey, v ktorej sa spájajú špičkové technológie a surové emócie prostredníctvom choreografie vytvorenej AI.
PROGRAM
9.30 Otvorenie konferencie, Vladislava Fekete (SK) a Octavian Saiu (RO)
1. BLOK KEY NOTES, moderuje Octavian Saiu (RO)
10.00 Juraj Čorba (SK)
10.30 Jo Mangan (GB)
11.00 Rudolf Rosa a Daniel Hrbek (ČR)
2. BLOK DISKUSNÝ PANEL (SK)
12.00 – 13.00, moderuje Omar Mirza
Diskutujúci: Matúš Mesarčík (KInIT), Marián Kabát (UNIBA), Eduard Kudláč (Mestské divadlo Žilina)
14.00 LILITH.AI Lecture Performance (AE CREATIVE HUB CIC, UK) – sprievodné podujatie medzinárodnej konferencie
Lecture performance LILITH.AI skúma témy života, smrti a nesmrteľnosti prostredníctvom choreografie vygenerovanej umelou inteligenciou. Tanečná skupina AΦE z Veľkej Británie sa pri tvorbe LILITH.AI inšpirovala najmladšou osobou, ktorá bola kedy zamrazená kryogénnym procesom. Vo svojej performancii sa snaží redefinovať imerzívne rozprávačstvo. Využíva pritom technológie ako motion capture, machine learning a unreal engine.